IB Sınıfları İçin Almanca

IB Sınıfları İçin Almanca

IB programı 2005 -2006 eğitim öğretim yılından itibaren Lise eğitiminin dört yıla çıkmasıyla birlikte - IB 9 ve IB 10, Prep IB; IB 11 ve IB 12 - olarak yapılandırılmıştır. IB Programına devam eden öğrencilerimizin mezun olurken German B Diploması almaları hedeflenmektedir.

IB 9 PREP sınıfları için Almanca

IB 9 Prep sınıflarında yıllık ders planı Ulusal Programla örtüşmektedir.

Dersin amacı, duyduğunu ve okuduğunu temel düzeyde anlama, anladığını ifade edebilme ve bu dili günlük yaşamda doğru kullanma becerisini öğrencilerimize kazandırmaktır. Dersler görsel ve işitsel materyallerle desteklenmekte; dilbilgisi konularının yanında, öğrenilenler diyaloglar ve mini tiyatrolar aracılığıyla geliştirilerek ihtiyaçları karşılayabilir düzeyde dili kullanma becerisi öğrencilere kazandırmaktır.

Kazanımlar

  • Kendini ve arkadaşlarını tanımlayabilme;
  • Yol tarif edebilme;
  • Günün akışını yazabilme;
  • Haberleşme - Televizyon hakkında ne düşündüğünü ifade edebilme;
  • Organları, hastalıkları, ağrıyan yeri söyleyebilme;
  • Giyim - Moda hakkında konuşabilme.

IB 10 PREP için Almanca

Almanca Dersi, 2 saati zorunlu seçmeli, 2 saati seçmeli olmak üzere haftada 4 saat okutulmaktadır. İşlenen konular görsel ve işitsel materyallerle desteklenmektedir. Öğrencilerin kazınımları her yarıyıl en az 2 yazılı; 2 sözlü (varsa 2.yarıyıl dönem ödevi) notu ile değerlendirilmektedir.

Dersin amacı, belirlenen özel programlar doğrultusunda, öğrencilerimizin konuşulanları anlama, duygu ve düşüncelerini anlatma, çeşitli türdeki metinleri anlama, bunları yazılı olarak ifade etme ve belli konularda tartışma gibi becerileri kazanmalarını sağlamaktır.

Kazanımlar

  • Yiyecek ve içecekleri ifade edebilme;
  • Keyif / keyifsizlik hakkında konuşabilme;
  • Geçmişteki olaylar hakkında konuşabilme;
  • Kendi odasını tasvir edebilme;
  • Cep harçlığı hakkında fikir yürütebilme;
  • Hava durumu hakkında konuşabilme.
  • Yabancı dillerin faydalarını ifade edebilme;
  • Röportaj, makale ve istatistikler hakkında konuşabilme;
  • Müzik ve Internet hakkında fikir yürütebilme;
  • Çevre, mevsimler ve iklimler hakkında konuşabilme - karşılaştırma yapabilme;
  • Resimleri tasvir edebilme "Alışveriş Bağımlılığı " hakkında fikir yürütebilme.

IB 10 PREP için Seçmeli Almanca

Seçmeli Almanca derslerinde işlenen dersler görsel ve işitsel materyallerle ve okuma kitabı ile desteklenmektedir. Öğrencilerin kazınımları her yarıyıl en az 2 yazılı; 2 sözlü (varsa 2.yarıyıl dönem ödevi) notu ile değerlendirilmektedir.

Seçmeli Almanca dersi belirlenen özel programları doğrultusunda, öğrencilerin konuşulanları anlama, duygu ve düşüncelerini anlatma, çeşitli türdeki metinleri anlama, bunları kompozisyon, mektup ve metinlerde yazılı olarak ifade etme ve belli konularda tartışma gibi becerileri kazanmalarını sağlamaktır.

Kazanımlar

  • Yiyecek ve içeceklerle ilgili dialog yazabilme;
  • Keyifli/keyifsiz olduğunu mektup yazarak ifade edebilme;
  • Bir olayın akışını tahmin ederek yazıya dökebilme;
  • Geçmişteki olaylar hakkında yazılı olarak bilgi verebilme;
  • Mekanları nesnelerle yazılı olarak tasvir edebilme;
  • Çep harçlığı hakkında sıkıntılarını arkadaşlarına aktarabilme;
  • Almanlar ve Türklerin ortak ve farklı özelliklerini yazıya dökebilme;
  • Yabancı dillerin IB'deki önemini ifade edebilme;
  • İcatları hakkında röportaj yapabilme, makale yazabilme;
  • Müzik ve Internet hakkında arştırma yapabilme;
  • Çevre, mevsimler ve iklimler ile ilgili arştırma yaparak sınıfta sunabilme;
  • Resimleri tasvir edebilme "Alışveriş Bağımlılığı " ile ilgili pano hazırlayabilme.

IB 11 için Almanca

TM IB sınıflarında ikinci yabancı dil - Almanca , belirlenen özel programları doğrultusundsa, her alanda kullanabilecekleri düzeyde haftada beş saat verilmektedir.

Almanca dersi belirlenen özel programları doğrultusunda, öğrencilerimizin konuşulanları anlama, duygu ve düşüncelerini anlatma, çeşitli türdeki metinleri anlama bunları kompozisyon, mektup ve metinlerde yazılı olarak ifade etme ve belli konularda tartışma gibi becerileri kazanmalarını sağlamaktır.

Öğrencilerin kazınımları her yarıyıl en az 3 yazılı; 2 sözlü notu ile değerlendirilmektedir

Kazanımlar

  • Boş zaman aktiviteleri hakkında konuşabilme;
  • Günlük yaptığımız işler hakkında konuşabilme;
  • Moda hakkında düşüncelerini yazılı - sözlü olarak ifade edebilme;
  • Bayramlar - müzik hakkında fikrini yazılı - sözlü olarak ifade edebilme;
  • Aile ilişkileri hakkında fikrini yazılı - sözlü olarak ifade edebilme;
  • Spor hakkında fikrini yazılı - sözlü olarak ifade edebilme;
  • Yiyecek - içecekler hakkında konuşabilme;
  • Sağlık hakkında fikrini yazılı - sözlü olarak ifade edebilme;
  • Media hakkında fikrini yazılı - sözlü olarak ifade edebilme;
  • Çevre - çevre kirliliği hakkında fikrini yazılı - sözlü olarak ifade edebilme